Online beter vindbaar worden, zo doe je dat!

Online beter vindbaar worden, zo doe je dat!

27 juli 2021 0 Door Erno

Heb je een eigen bedrijf of ben je verantwoordelijk voor de marketing en sales voor een bepaald bedrijf? Dan is het belangrijk om te kijken welke mogelijkheden er zijn om uiteindelijk verder te kunnen groeien. Online marketing is tegenwoordig onmisbaar in je marketingstrategie en daarom is het belangrijk om hier focus op te liggen. In iedere doelgroep is te zien dat er een verschuiving plaatsvind van offline naar online. Het is belangrijk om hier op in te spelen. Hoe je dit doet en welke online marketing activiteiten jij moet uitvoeren ligt volledig aan je bedrijf en doelgroep. In deze blog geven we je een aantal tips die je kunnen helpen bij het bepalen van je online marketing activiteiten en hoe je dit aanpakt.

Begin met de basis

De basis van je online marketing activiteiten begint bij goed marktonderzoek. Goed marktonderzoek zorgt er uiteindelijk voor dat je precies weet waar je op moet inzetten en welke onderdelen het uiteindelijk goed zullen doen. Er zijn namelijk binnen de online marketing verschillende disciplines waarop je kan inzetten. Denk bijvoorbeeld aan betaalde advertenties en de verschillende andere methoden. Door goed marktonderzoek te doen krijg je een beeld van waar jouw doelgroep bijvoorbeeld op zoekt. Via een digital marketing bureau kan je gemakkelijk inzicht krijgen in deze gegevens. Het fijne aan een zoekmachine marketing bureau is dat je direct verschillende vragen kan stellen en dat je gegevens uit allerlei tools kan halen. Een goed marktonderzoek bepaald uiteindelijk ook waar je het beste focus op kan leggen. Het kan natuurlijk zo zijn dat je via verschillende kanalen gaat inzetten, maar uiteindelijk is het slim om in het begin focus te hebben op een kanaal. Denk bijvoorbeeld aan SEO of SEA.

Start met je online marketing activiteiten

Zodra je bepaald hebt op welke kanalen je gaat inzetten is het zaak om te kijken hoe je dit gaat aanpakken. In de meeste gevallen is het belangrijk om te kijken naar de structuur en de navigatie van je website. Je wilt in alle gevallen dat je website gebruiksvriendelijk is en dat men direct weet hoe hij of zij moet navigeren door je website. Alles moet goed vindbaar zijn en vervolgens is het belangrijk om te kijken of je website past bij je doelgroep. Vervolgens kan je bijvoorbeeld gaan optimaliseren op gebied van SEO (zoekmachine optimalisatie). Dit doe je door bijvoorbeeld verschillende landingspagina’s te schrijven waarop je je focust op een bepaald zoekwoord.